fbpx

BLOG

Η δύναμη των Social Media (και) στην εύρεση εργασίας

 

Του Ψυχούλη Κωνσταντίνου Corporate Communication Officer  Aenorasis S.A.

Εάν βρίσκεσαι στο στάδιο αναζήτησης εργασίας, θα έχεις ερευνήσει και διαβάσει αρκετά για το πως συστήνουμε ένα καλό βιογραφικό, την αξία των συστατικών επιστολών αλλά και τα 15 μυστικά για επιτυχημένες συνεντεύξεις.

Tο μέσο που ίσως να μην έχεις φανταστεί πως μπορεί να σε βοηθήσει, στην αναζήτηση εργασίας, είναι τα Social Media.

Αδιαμφισβήτητα, όλοι  γνωρίζουμε το πώς να χρησιμοποιούμε τα social media  στην προσωπική μας ζωή ξεπερνώντας μάλιστα ως χώρα και τον μ.ό. χρήσης στην Ε.Ε. Ισχύει το ίδιο και για την επαγγελματική μας ζωή;

Πόσο σημαντικό είναι το περιεχόμενο που «ανεβάζεις» και πως  μπορεί ένα post να επηρεάσει την καριέρα σου, όταν βρίσκεσαι σε φάση αναζήτησης εργασίας ;

Δημοσιεύοντας περιεχόμενο  που δημιουργεί αμφιβολίες και ερωτηματικά στον επόμενο εργοδότη σου για το ποιος πραγματικά είσαι, μπορεί να αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα επιλογής.

Αντίθετα, εάν η συνολική σου παρουσία και το περιεχόμενο που επιλέγεις να μοιραστείς  χαρακτηρίζεται από επαγγελματισμό και ακολουθεί μια συγκεκριμένη στρατηγική,
τα social media θα αποτελέσουν ένα εξαιρετικό μέσο για να προβάλεις τις επιτυχίες σου,
να ενισχύσεις το επαγγελματικό προφίλ σου και να δημιουργήσεις επαγγελματικά δίκτυα
που μακροπρόθεσμα θα σου προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες εξέλιξης και επιχειρηματικής ανάπτυξης.

Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε το CarreerBuilder για το 2017,
το 70% των ΗR managers χρησιμοποιούν και αξιολογούν την συνολική παρουσία του υποψηφίου στα social media πριν πάρουν την τελική τους απόφαση, ενώ το 57% των HR managers πολύ δύσκολα θα επέλεγαν να σε καλέσουν για συνέντευξη εάν πριν δεν κατάφεραν να βρουν κάποια στοιχεία για εσένα στο διαδίκτυο.

Κάτι που σημαίνει πως  για  να «προκριθείς» σε μια τελική φάση  αλλά κυρίως για να επιλεγείς,
το αποτύπωμα σου στα social media μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Πως μπορείς να εκμεταλλευτείς όμως τη δύναμη των social media αποφεύγοντας τις δυσάρεστες εκπλήξεις;

5 tips για τα πρώτα σου βήματα στην «τοποθεσία» αναζήτηση εργασίας

  1. Μείνε καθαρός.
    Πριν δημοσιεύσεις κάτι, σκέψου εάν θα είσαι υπερήφανος για το περιεχόμενο που μοιράζεσαι δημόσια τα επόμενα χρόνια. Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να κατεβάσεις τώρα τις φωτογραφίες σου
    από το bachelor και το beach party.
    Θα πρέπει όμως να σκεφθείς σοβαρά να αφαιρέσεις κάθε περιεχόμενο που δημιουργεί ερωτηματικά για το ποιος πραγματικά είσαι, διχάζει πολιτικά ή κοινωνικά και γενικά δημιουργεί ένταση και επιθετικότητα
  2. Χρησιμοποίησε το πραγματικό σου όνομα
    Όταν θα επιλέξεις το nickname του λογαριασμού σου, αντιστάσου! Μπορεί να σε δελεάζει ένα nickname όπως το “kon!1986@”, αλλά χρησιμοποίησε το πραγματικό σου όνομα. Είναι ο κατάλληλος και ο πλέον επαγγελματικός τρόπος προκειμένου οι υποψήφιοι εργοδότες να μπορούν να σας βρουν όταν θα σας αναζητήσουν με το όνομα που αναφέρετε στο βιογραφικό σας.

    *Εάν έχεις ένα πολύ κοινό επώνυμο επίλεξε ένα  σχετικό nicknamek.papadopoulos.”
    Χρησιμοποίησέ το σε κάθε λογαριασμό και προσπάθησε να αναφέρεται το πραγματικό σου όνομά  σε κάποιο σημείο στο προφίλ σου
  3. “Ουκ εν τω πολλώ το ευ”
    Ισορροπία, τι μαγική λέξη! Το να είσαι ενεργός στα social media, δεν σημαίνει να έχεις λογαριασμό σε όλα τα διαθέσιμα μέσα. Είναι πολύ πιο ουσιαστικό για την επαγγελματική σου εικόνα να έχεις άρτια και ενημερωμένα προφίλ σε ένα ή δύο μέσα παρά να έχεις 6 προφίλ που να είναι, άρα και να φαίνονται, ανενεργά για καιρό. Αυτό ίσως να στέλνει το μήνυμα στον μελλοντικό εργοδότη σου πως δεν σε ενδιαφέρει και τόσο το επαγγελματικό σου προφίλ ή πως δεν δίνεις την απαραίτητη σημασία στην αναζήτηση εργασίας.
  4. Η εικόνα του προφίλ σου μιλάει για εσένα
    Είναι η πρώτη εντύπωση που θα σχηματίσει για εσένα ο υποψήφιος εργοδότης σου και συνήθως δεν θα έχεις δεύτερη ευκαιρία. Χρησιμοποίησε μια εικόνα επαγγελματική, πρόσφατη, που να εκπέμπει θετική ενέργεια και μη φοβάσαι να χαμογελάσεις.

    Δυσκολεύεσαι στην επιλογή; Κάνε μια σύντομη έρευνα στα προφίλ υποψήφιων συνεργατών-στελεχών από τον κλάδο που σε ενδιαφέρει να εργαστείς και εμπνεύσου.
  5. You are the Brand
    Θα πρέπει να χειρίζεσαι την παρουσία σου στα social media σαν να διαχειριζόσουν την εικόνα ενός brand. Ενός Premium brand. Μέσα από τα social media θέλεις οι υποψήφιοι εργοδότες σου να μάθουν ποιος είσαι, τι κάνεις, ποιοι είναι οι στόχοι σου και γιατί να σε επιλέξουν.

Κάθε μέσο έχει τα δικά του χαρακτηριστικά  και ιδιαιτερότητες. Για το λόγο αυτό, πριν γίνεις viral,
θα πρέπει να επιλέξεις πρώτα τη στρατηγική που εξυπηρετεί την επίτευξη των στόχων σου  και μετά το κατάλληλο μέσο ή μέσα που θα υποστηρίξουν την υλοποίησή της.
Μην μοιράζεσαι περιεχόμενο απλά για να ποστάρεις κάτι.
Καν’το μόνο όταν έχει νόημα και υποστηρίζει τη στρατηγική σου.

 

O Κωνσταντίνος Ψυχούλης γεννήθηκε στην Αθήνα με καταγωγή από την Μυτιλήνη.
Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων σε ιδιωτική σχολή και Marketing Management στο  Future Business School
Συνέχισε τις σπουδές του παρακολουθώντας ένα diploma  από το Κέντρο Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας Εξέλιξη και από το κορυφαίο κέντρο εκπαίδευσης  Market Motive των Η.Π.Α στο χώρο του Digital Marketing.
Εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα από το 2009 και έχει εργαστεί με επιτυχία στους τομείς των πωλήσεων και της επικοινωνίας.
Από το 2013 εργάζεται στην Ελληνική φαρμακευτική εταιρεία Aenorasis S.A. ως Corporate Communication Officer.
Είναι παντρεμένος με την Ειρήνη και σύντομα θα γίνει πατέρας.